fbpx

Značka Naturinka získala ocenění GREEN BRANDS za inovativní produkt. Vyrábí ekologická mýdla z přírodních surovin

Český výrobce kosmetických produktů Naturinka získal, za inovativní ručně vyráběnou kosmetiku, která splňuje nejvyšší ekologické standardy, ocenění GREEN BRANDS Czech Republic pro roky 2022/2023 v kategorii Produkt. Porota tvořená významnými osobnostmi z oblastí udržitelnosti, ekologie a médií, jakými jsou například prof. RNDr. Bedřich Moldan, Csc. udělila značce ocenění především za novátorský přístup a ekologickou povahu výrobku.

Příběh značky Naturinka se začal psát v roce 2013, kdy její zakladatelka Barbora Kálnássy uvedla na trh ručně vyráběná mýdla z přírodních surovin. Inspiraci však sbírala už léta předtím od svojí babičky. „Odpovědí na mou otázku „kudy dál“, pro mě byla a stále je, moje dnes pětaosmdesátiletá babička, zásobující své potomky láskou vyráběnými domácími mýdly, džemy, sirupy, pletenými ponožkami, svetry a háčkovanými taškami… Dostala jsem od babičky vše, zkoušela v životě leccos, a když nadešel ten správný čas, vznikla NATURINKA“, opisuje svou inspiraci paní Kálnássy.

Hlavní myšlenka a firemní kultura značky proto zůstávají i po letech stejné. Vyrábět rukodělné zdravotně nezávadné produkty z přírodních surovin, s bez výjimky ekologickým přístupem k výrobě i balení. Všechny výrobky jsou 100% ekologické a neubližují přírodě. „Vyrábím je tak, aby je mohly používat i moje děti a rodina. Za studena, takže nedegradují následkem tepelného zpracování, z těch nejkvalitnějších surovin dostupných na českém trhu a bez syntetických konzervantů,“ popisuje Barbora Kálnássy. Značka NATURINKA však už dávno není jen o mýdlech. Postupně do portfolia přibyly i další produkty, jako ručně vyráběné ekologické šampony, oleje, balzámy nebo masti.

Kromě toho vyrábí produkty, které jsou potřebné pro běžný chod domácnosti, prostředky na praní úklid. „Důležité je pro nás zachovat a rozvíjet řemeslnou zdatnost a tradici a vytvářet trvalé hodnoty napříč generacemi,“ říká sama zakladatelka.

 

Máme velikou radost, že mezi GREEN BRANDS patří a rodinné firmy, které vznikli doslova „na zelené louce“, ale kvalitou svých produktů si vytvořili velkou základnu loajálních zákazníků. A na první místo dávají udržitelnost a ekologičnost ve výrobě i firemní kultuře“ řekl regionální ředitel GREEN BRANDS pro Českou republiku András Wiszkidenszky.

Naturinka vyprodukuje ročně osm až deset tun mýdel a řadí se tak mezi největší ruční mýdlárny v České republice. K tomu jí stačí pouze dva tyčové mixéry, šest hrnců, dvě ruční váhy, třímetrový kuchyňský pult a prostor o velikosti zhruba 40 m². Všechny obaly použité na výrobcích jsou buď vratné, a tudíž se dostávají znovu do oběhu, anebo biologicky rozložitelné. A jak říká sama majitelka: „Takto mám to dává smysl. Vytvářet něco, co má trvalou hodnotu a nezanechat za sebou spoušť.“

NATURINKA se výrazně angažuje i v pomoci druhým a je podporovatelem několika prospěšných organizací. Zasazuje se za kvalitnější a ekologičtější výrobky na českém trhu. Již od samého začátku fungování je oficiálním dárcem společnosti DebRa ČR, která se věnuje péči o děti postižené nemocí motýlích křídel. Koupí výrobků Naturinka zákazníci také vytváří pracovní příležitosti chráněné dílně Tradelin a přispívají humanitární organizaci Lékaři bez hranic. Naturinka mimo jiné také hlavním partnerem Koalice proti palmovému oleji.

Víc o GREEN BRANDS

Pečeť kvality GREEN BRANDS, registrovaná jako certifikační známka v celé EÚ, hodnotí značky na základě nezávislého, transparentního a vysoce respektovaného trojstupňového procesu, kterého součástí je i důkladný audit značek. V něm se ve všech částech výroby, spotřeby i likvidace hodnotili dopad jejich podnikání na životné prostředí a trvalo udržitelný rozvoj. Pečeť kvality GREEN BRAND, získají oceněné značky na dva roky po důkladném posouzení odbornou porotou, která je klíčovou součástí procesu hodnocení a garantem odbornosti a nezávislosti.

Porotu tvoří významné osobnosti z oblasti udržitelnosti, ekologie a médií. „Pečetí kvality GREEN BRANDS mohou být vyznamenané jen „zelené“ značky každodenního života ze všech odborů a velikostí, které přebrali spoluzodpovědnost za udržitelný a vyvážený rozvoj ekonomického, sociálního a environmentálního prostředí,“ uvádí András Wiszkidenszky, regionální ředitel GREEN BRANDS pro Slovensko, Česko a Maďarsko.

Organizace GREEN BRANDS byla založena v roku 2007 Norbertem Luxem na základě jeho úspěšné kariéry v mezinárodní organizaci zabývající se zvyšováním hodnot a kvality fungování značek a jeho osobního přesvědčení o důležitosti udržitelnosti a ochrany přírody.

Víc informací najdete na: www.green-brands.cz