Společnost dm drogerie markt opětovně získala ocenění za udržitelné a inovativní výrobky pro svoje značky alverde a dmBio. Přísným schvalovacím procesem prošla na výbornou taky nově nominovaná produktová řada Pro Climate. Produkty těchto značek a produktové řady tak budou moci využívat ocenění kvality GREEN BRANDS Czech Republic v letech 2022/2023.
Mezinárodní řetězec drogerií dm drogerie markt má dlouholetou tradici výroby vlastních udržitelných produktů, které jsou oblíbené u zákazníků. Například historie certifikované přírodní kosmetiky alverde, kterou čeští zákazníci dobře znají, sahá až do roku 1989, kdy byla poprvé uvedena na trh v Německu.
Od té doby oslovila spotřebitele produkty dekorativní kosmetiky, výrobky pro péči o pleť a tělo, výrobky pro zubní hygienu, výrobky pro péči o vlasy a také řadou certifikované přírodní kosmetiky určené pro péči o dítě. Suroviny pocházejí z kontrolovaného biologického zemědělství a výrobky neobsahují směsi na bázi minerálních olejů ani žádná čistě syntetická barviva, vonné látky a konzervační látky. Obaly výrobků jsou navíc z 80 % z recyklovaného materiálu.
„Udržitelnost a odpovědné podnikání jsou podstatnou součástí filozofie dm. Jsme poctěni, že naše úsilí bylo oceněno a značky dmBio a alverde obhájily pečeť GREEN BRANDS i pro další období. Zároveň nás těší ocenění produktové řady Pro Climate. Tuto řadu nabízející produkty neutrální k životnímu prostředí plánujeme rozšiřovat o další produkty. Naším cílem je inspirovat zákazníky k šetrnosti k životnímu prostředí prostřednictvím široké nabídky udržitelnějších alternativ výrobků,“ uvedl Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.
András Wiszkidenszky, regionální ředitel společnosti GREEN BRANDS pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko, dodává: „Gratulujeme společnosti dm drogerie markt k opětovnému získání ocenění, tentokrát hned za tři brandy – dmBio, alverde a Pro Climate. Jsme velmi rádi, že zákazníci mohou na českém trhu najít tak kvalitní a udržitelné výrobky, které v našem hodnotícím procesu získaly vynikající výsledky. Je důležité, aby na mezinárodní úrovni existovaly společnosti, které jsou pro ostatní inspirací a ukazují jim správný směr v oblasti udržitelnosti.“
Z biologického hospodářství a dlouholeté tradice pochází českým spotřebitelům dobře známá značka biopotravin dmBio. Společnost dm drogerie markt byla jedním z prvních prodejců, kteří před 30 lety v Rakousku zavedli koncept biopotravin. Všechny produkty pocházejí z ekologického zemědělství s pravidelnou kontrolou složení a výrobních procesů. Značka dmBio nabízí také celou řadu produktů, které jsou vhodné i pro osoby s potravinovými intolerancemi.
Novinkou mezi udržitelnými výrobky dm drogerie markt jsou výrobky Pro Climate, které jsou nejen klimaticky, ale i ekologicky neutrální. Jaký je v tom rozdíl? Výrobky jsou nejen vyráběny s co nejmenší ekologickou stopou, ale dm navíc kompenzuje pět hlavních dopadů, které vznikají při výrobě výrobků, jako je změna klimatu, eutrofizace, acidifikace (okyselování), oxidační smog a poškozování ozonové vrstvy. Životní cyklus výrobků posoudili vědci z Technické univerzity v Berlíně a navrhli opatření k optimalizaci výrobních kroků tak, aby se snížil jejich dopad na životní prostředí. Nevyhnutelné dopady pak kompenzují konkrétními aktivitami, jako jsou projekty zalesňování v Německu. „Pokud se nám podaří nadchnout naše zákaznice a zákazníky pro produkty Pro Climate, můžeme začít s kompenzačními projekty v dalších zemích,“ říká o tomto inovativním konceptu Martina Horká, jednatelka společnosti dm.
Víc o GREEN BRANDS
Pečeť kvality GREEN BRANDS, registrovaná jako certifikační známka v celé EÚ, hodnotí značky na základě nezávislého, transparentního a vysoce respektovaného trojstupňového procesu, kterého součástí je i důkladný audit značek. V něm se ve všech částech výroby, spotřeby i likvidace hodnotili dopad jejich podnikání na životné prostředí a trvalo udržitelný rozvoj. Pečeť kvality GREEN BRAND, získají oceněné značky na dva roky po důkladném posouzení odbornou porotou, která je klíčovou součástí procesu hodnocení a garantem odbornosti a nezávislosti.
Porotu tvoří významné osobnosti z oblasti udržitelnosti, ekologie a médií. „Pečetí kvality GREEN BRANDS mohou být vyznamenané jen „zelené“ značky každodenního života ze všech odborů a velikostí, které přebrali spoluzodpovědnost za udržitelný a vyvážený rozvoj ekonomického, sociálního a environmentálního prostředí,“ uvádí András Wiszkidenszky, regionální ředitel GREEN BRANDS pro Slovensko, Česko a Maďarsko.
Organizace GREEN BRANDS byla založena v roku 2007 Norbertem Luxem na základě jeho úspěšné kariéry v mezinárodní organizaci zabývající se zvyšováním hodnot a kvality fungování značek a jeho osobního přesvědčení o důležitosti udržitelnosti a ochrany přírody.