Mezinárodní organizace GREEN BRANDS předala během slavnostního večera ocenění značkám ze tří zemí, které splnily náročné podmínky hodnotícího procesu. Na akci se sešli zástupci oceněných značek z České republiky, Slovenska a Maďarska, členové odborné poroty a zástupci médií.
Akce navazuje na tradici galavečerů, na nichž se mohou osobně setkat zástupci oceněných značek, členové poroty a významné osobnosti z oblasti udržitelnosti. Místem konání slavnostního večera byl tentokrát Danubius Hotel Helia v Budapešti.
O dobrou náladu a příjemnou atmosféru galavečera se postarala zkušená slovenská herečka a moderátorka Vera Wisterová. Umělecký zážitek umocnilo energické vystoupení členů kolektivu Virtuosos V4.
Ocenění GREEN BRANDS získalo 17 značek z Maďarska, 13 značek z České republiky a 6 značek ze Slovenska. Některé z oceněných společností získaly tento titul opakovaně, přičemž se to podařilo dokonce 15 značkám. Pro oceněné značky je zisk ocenění GREEN BRANDS důkazem udržitelné strategie a přístupu k odpovědnému podnikání, který funguje.
„Velmi nás těší, že se rodina značek GREEN BRANDS rozrostla o další členy. Značky oceněné v našem programu jsou totiž majáky v oblasti udržitelnosti a odpovědného podnikání. Slouží jako inspirace pro další značky na trhu a díky podrobnému auditu zaručují vysoké standardy a profesionalitu v oblasti udržitelnosti,“ řekl András Wiszkidenszky, regionální ředitel GREEN BRANDS pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.
Zvláštním oceněním byla cena GREEN BRANDS Top 25 pro výjimečné osobnosti v oblasti udržitelnosti v Maďarsku. Během slavnostního večera byla oceněna také osobnost GREEN BRANDS z České republiky. Odborná porota tuto poctu udělila Soně Klepek Jonášové ze společnosti INCIEN za její osvětu a svědomité úsilí při vzdělávání firem v oblasti udržitelnosti.
„Procházela jsem materiály všech oceněných značek a musím říct, že jste všichni inspirativní. Děkuji za toto uznání, je to pro mě velká motivace pracovat s vámi na tom, aby byl tento svět lepší. Měli bychom to dělat nejen pro sebe, ale i pro budoucí generace,“ vzkázala hostům prostřednictvím videopozdravu Soňa Jonášová.
Akce se tradičně konala s ohledem na maximální udržitelnost, čemuž byl přizpůsoben výběr místa, logistika i organizace akce. V průběhu akce proběhla také charitativní sbírka ve spolupráci s organizací Sharity. Výtěžek z akce bude věnován na podporu ochranářského programu Jane Goodallové v Maďarsku prostřednictvím mladých lidí se správnou motivací.
Víc o GREEN BRANDS
Pečeť kvality GREEN BRANDS, registrovaná jako certifikační značka v celé EU, hodnotí značky na základě nezávislého, transparentního a vysoce respektovaného třístupňového procesu, který zahrnuje důkladný audit značky. Ten posuzuje dopady jejich podnikání na životní prostředí a udržitelnost ve všech částech výroby, spotřeby a likvidace. Titul GREEN BRAND je udělován oceněným značkám po dobu dvou let po důkladném posouzení odbornou porotou, která je klíčovou součástí procesu hodnocení a zárukou odbornosti a nezávislosti.
Značku GREEN BRANDS založil v roce 2007 Norbert Lux na základě své úspěšné kariéry v mezinárodní organizaci zabývající se zvyšováním hodnoty a kvality značek a osobního přesvědčení o důležitosti udržitelnosti a ochrany přírody. Nyní úspěšně působí v osmi evropských zemích.