fbpx

5 ekologických reklamních kampaní, které vás inspirují

Udržitelnost už není jen módním slovem v marketingu. Dobře provedená kampaň na téma udržitelnosti může pomoci zlepšit životní prostředí, zvýšit povědomí o environmentálních problémech a zároveň přivést nové fanoušky značky. Podívejte se s námi na 5 ekologických kampaní, které se správně zaměřují na udržitelnost.

Zmizení krokodýla

Známý výrobce oblečení Lacoste se v rámci kampaně spojil s Mezinárodní unií pro ochranu přírody a vyměnil své slavné logo zeleného krokodýla za logo ohrožených druhů. V limitované edici si zákazníci mohli koupit trička například s lemury, nosorožci jávskými, kakapo nebo kondory kalifornskými. Výtěžek z prodeje pak putoval organizacím bojujícím za záchranu 10 ohrožených druhů, které byly použity v pozměněných logách. Kampaň také získala dvě ocenění v soutěži Clio Fashion & Beauty awards.

Krmení včel ve městě

Slovinský operátor A1 Telekom připravil pro obyvatele a návštěvníky Lublaně neobvyklou akci v ulicích města. Před Mezinárodním dnem včel 2018 umístili ve městě malou oázu s rostlinami, které jsou ideální potravou pro včely. Obyvatelé Lublaně se jich mohli ujmout a vytvořit jim doma místo, kde včely dostávaly potřebné živiny. Během jednoho týdne vyrostlo v městské zahradě 3 500 rostlin. S velkým zájmem se akce setkala také na sociálních sítích, kde dosáhla až 350 tisíc uživatelů.

Kreditní karta s emisním limitem

Finská technologická společnost Doconomy přišla jako první s revoluční myšlenkou kreditní karty, která hlídá limit výdajů svého majitele. Na základě nákupů uskutečněných prostřednictvím kreditní karty služba vykazuje uhlíkovou stopu a počet emisí. Pokud uživatel limit překročí, bude se muset v daném měsíci omezit a příště nakupovat zodpovědněji. Úspěch a poptávka po takové službě dokazují, že klienti jsou nyní připraveni převzít odpovědnost za udržitelné chování i v tak základní oblasti, jako jsou měsíční výdaje.

Elektrická vesnice od Renaultu

Velmi odvážný, ale nakonec úspěšný marketingový tah se podařil automobilce Renault. Rozhodli se přestavět francouzskou vesnici na plně elektrickou, přestože její obyvatelé jsou na míle vzdáleni od obchodů a služeb. Úspěch kampaně „Appy“ je však velkým úspěchem, protože obyvatelé všech věkových kategorií plně přijali elektromobilitu jako běžný standard a stala se běžnou součástí jejich života. Hlavním poselstvím kampaně bylo: „Když to dokážou oni, proč ne my?“

Přírodní drogerie zachraňuje německé lesy

Výrobce a prodejce drogerie dm drogerie markt, který opět získal také ocenění GREEN BRANDS, má bohatou tradici udržitelných výrobků a opatření ke zlepšení životního prostředí. Vlajkovou lodí v této oblasti jsou výrobky Pro Climate, které jsou nejen vyráběny s co nejmenší ekologickou stopou, ale navíc kompenzují pět hlavních dopadů, které vznikají při výrobě výrobků, jako je změna klimatu, eutrofizace, acidifikace (okyselování), oxidační smog a poškozování ozonové vrstvy. Životní cyklus výrobků posoudili vědci z Technické univerzity v Berlíně a dopady, kterým se nelze vyhnout, značka kompenzuje prostřednictvím konkrétních aktivit, jako jsou projekty zalesňování v Německu.