Porota = skupina lidí s kompetencemi na vysoké úrovni, která byla vytvořena za účelem dosáhnout konečného rozhodnutí, které nepodléhá žádnému vlivu!
V rámci celosvětově jedinečného třífázového procesu oceňování ekologicky udržitelných značek leží konečné rozhodnutí na členech poroty. Dobrovolně kontrolují všechny předložené validační dokumenty včetně příslušných hodnocení a činí nezávislé rozhodnutí.
Porota je složena z vysokých představitelů podnikatelských, vědeckých, mediálních, agenturních a environmentálních sdružení. Nyní bychom chtěli představit členy poroty současného procesu validace v Rakousku:

Mag. Stephan Blahut
Generální tajemník Rakouského obchodního sdružení (Österreichischer Gewerbeverein)
Pokud společnosti chtějí přebírat stále větší odpovědnost za své ekologické stopy, je nezbytná orientace a podpora k identifikaci bezpochybně udržitelných výrobců a produktů šetřících zdroje. GREEN BRANDS jsou kompas. Ukazují cestu na základě seriózního, komplexního, srozumitelného a čestného vyšetření. Společnosti a produkty, které jsou schváleny v procesu GREEN BRANDS, se bezpochyby řadí mezi „majákové projekty“ naší doby.
.

Dr. Andrea Grimm
Ředitelka studijního oboru „Zelený marketing“ na Univerzitě aplikovaných věd Wiener Neustadt, Campus Wieselburg.
Pro prvotřídní vzdělání odborníků v oblasti ekologického marketingu jsou příklady příklady dobré praxe Best practices, jaké se najdou u GREEN BRANDS, nezbytným souborem témat k profesionální komunikaci v oblasti udržitelného marketingu a Brandingu. GREEN BRANDS také ukazují zájemcům o studium oboru „Zelený marketing“ (první studium tohoto typu v evropském vzdělávacím prostoru) řadu možných zaměstnavatelů. Jsme rádi, že s jejich výkonem najdeme partnery z oblasti ekonomiky.
Osobně považuji GREEN BRANDS za zásadní příspěvek k transparentnosti, který nabývá na důležitosti v době neustálého růstu Greenwashingu.

Markus Hafner-Auinger
Generální ředitel Climate Alliance Austria
Je nesporné, že náš ekologicky škodlivý způsob života a hospodářství spustil klimatickou krizi a v posledních desetiletích ji prohloubil. Je dobré, že existují společnosti, které přispívají k ekologicky a sociálně udržitelnější ekonomice a nabízejí alternativy ke krizi. Ukazují, že podnikatelská činnost je slučitelná s ochranou klimatu a tak žitelná v budoucnosti. GREEN BRANDS se zabývá celou řadou takových společností a pravidelně před některými z nich zvedá oponu. Climate Alliance podporuje tuto iniciativu a je potěšena, že může pomoci zviditelnit dobré příklady. Všechno nejlepší pro vítěze a na budoucnost šetrnou ke klimatu!

Mag. Susanne Hasenhüttl
Vědecký project manager ve společnosti ÖGUT,
Expert na udržitelné investice
Slova „zelená“ nebo „udržitelná“ se v průběhu let bohužel velmi opotřebovala. Pro odpovědné spotřebitele je proto stále obtížnější rozpoznat skutečné ekologicky udržitelné výrobky. Štítky a značení kvality něco pomáhají, ale již jich jsou tisíce. Bohužel, mnoho štítků není nic jiného než „zelený bunda“ se zeleným obalem. Certifikace jako GREEN BRANDS, která vyžaduje, aby společnosti a jejich produkty splňovaly vysoké ekologické standardy založené na průhledných kritériích, je proto nesmírně důležitá, aby spotřebitelům poskytla skutečnou pomoc při rozhodování.

Dr. Friedrich Hinterberger
Prezident Výzkumného institutu pro udržitelnou Evropu (SERI)
Předseda Poroty

Ruth Hofmann
Redaktorka oliv. časopisu pro „zelenou stránku života“

Doris Holler-Bruckner
Vydavatelka a šéfredaktorka OEKONEWS
Generální ředitelka Holler Communications GesmbH

Sandra Majewski
Vedení Agentury good for brands
Dělejte dobře a mluvte o tom!
Všichni víme o této PR moudrosti a platí to zejména v udržitelném kontextu. Nejlepší je však vyprávět pouze příběhy, které jsou pravdivé a snadno ověřitelné. Protože se spotřebitelé v diskurzu o udržitelnosti objevili jako odpovědná síla a jsou také vnímáni jako silní činitelé s rozhodovací pravomocí, jsou transparentní a silné zkušební postupy důležitější než kdy jindy. Odpovědná konzumace je možná pouze tehdy, jsou-li skutečně environmentálně a sociálně přijatelné nabídky také dostupné. Společnosti v zelené ekonomice čelí této ověřitelnosti a kritičtí spotřebitelé tento závazek oceňují. V optimálním případě to uzavře kruh udržitelných akcí. Hezký, kulatý udržitelný příběh? Bohužel ne tak docela. Pokud chceme tento svět zodpovědně předat budoucím generacím, máme před sebou ještě rádný kus cesty. GREEN BRANDS k tomu významně přispívají. – A to je dobře!

Martin Neureiter
CSR Company International
Spotřebitelé potřebují něco, čím se mohou orientovat, pokud chtějí nakupovat způsobem šetrným k životnímu prostředí a sociálně spravedlivým způsobem. Koneckonců, spotřebitelé jsou nejsilnější ze všech hráčů na trhu, aby tyto témy adresovány, i když k tomu dosud došlo jen velmi okrajově. GREEN BRANDS zde vyplňuje mezeru, která zákazníkům nejen umožňuje přijímat vědomé rozhodnutí o nákupu, ale také ukazuje společnostem, jak mohou tyto požadavky splnit. Zelená značka je proto jednou z mála oboustranně výhodných situací v této oblasti. Proto jsem rád, že jsem členem poroty.

Dr. Christian Plas
Ředitel denkstatt GmbH
V džungli produktů (aka: Vzhledem k současné rozmanitosti sortimentu) a nejrůznějších štítků a pečetí kvality, které tyto produkty doprovázejí, není často pro spotřebitele snadné učinit správné rozhodnutí o nákupu. Zejména pokud jde o otázky ekologie, je často nemožné vytvořit si vlastní názor bez důkladného výzkumu. GREEN BRANDS se snaží vyhovět potřebám „odpovědné spotřeby“ spotřebitelů a poskytnout odpovědi. Se systémem, který je co nejtransparentnější, upřednostňuje značky, které již plně integrovali problémy související s životním prostředím do své firemní koncepce. Složitý výběrový proces, spočívající v měřitelných hodnoceních a diskusí poroty, odůvodňuje složitost úkolu.

Prof. Dr. René Schmidpeter
RAKOUSSKÁ RADA PRO UDRŽITELNÝ ROZVOJ

Thomas Weber
Vydavatel časopisu BIORAMA, Autor Knih „Ein guter Tag hat 100 Punkte. … und andere alltagstaugliche Ideen für eine bessere Welt“ jako i „100 Punkte Tag für Tag“ a vydavatel knižní serie „Leben auf Sicht“ (Nakladatelství Verlag)
Po mém počátečním skepticismu mě GREEN BRANDS přesvědčily především tím, že její vyžadovaná kritéria nejsou předmětem debaty. Je to také proto, že poskytuje poradenství spotřebitelům i v odvětvích, v nichž neexistují žádné zavedené známky kvality. Skutečnost, oceněné GREEN BRANDS jsou pravidelně přehodnocovány a kontrolovány, zaručuje jejich důvěryhodnost a také vybízí a povzbudzuje společnosti, aby neustále zlepšovaly své vlastní operace. Vždy lze toho udělat více a spotřebitelé to musí také respektovat. Právě proto je GREEN BRANDS dobrým spojovacím článkem, a může se vyvíjet jako soukromý systém hodnocení.

Ulrich Weber
Ředitel WeberMedia, Vydavatel bioMagazin a Magazin ZukunftsBranchen
Představte si: svět zcela postrádající udržitelnost – průmysl jede plnou parou, zemědělství využívá půdu až do vyčerpání, život na hranici. To je snadné a přináší rychlý zisk. Na regálech supermarketů nemůžeme najít ekologické výrobky, střechy našeho domu nejsou plné solárních panelů, ochrana životního prostředí není při přepravě produktů zohledněna…
A přesto existují společnosti, které se to snaží dělat „jinak“ – i když na první pohled to mohou být jen malé kroky. A právě tyto kroky charakterizují GREEN BRANDS – Jdou svou cestou a zanechávají nejmenší možnou ekologickou stopu. To by ve skutečnosti mělo být „normální“.