Stále více velkých mezinárodních i menších lokálních značek začleňuje udržitelnost a etické podnikání do své strategie. Pokud je totiž takový přístup účinně zakotven do způsobu fungování podniku a je budován s jasnou a dlouhodobou vizí, může přinést hmatatelné výsledky a posunout značku na vyšší úroveň. Udržitelnost je již součástí firemní strategie velkých i malých značek po celém světě. Proč tomu tak je? Dozvíte se v článku.
Nezůstaňte pozadu
Lídři byznysu již dnes považují udržitelnost za jedno z nejdůležitějších témat pro růst a rozvoj značky. Ve skutečnosti až 66% z nich si myslí, že udržitelná strategie je pro úspěšný byznys nezbytná. Dalších 22% lídrů považuje udržitelnost za nezbytnou do budoucnosti. Společensky odpovědné a udržitelné myšlení se již dá považovať za standard. Nenechte, aby vám tento velmi důležitý vlak ujel.
![ant-rozetsky-HXOllTSwrpM-unsplash](https://green-brands.cz/2020/wp-content/uploads/2023/04/ant-rozetsky-HXOllTSwrpM-unsplash-600x600.jpg)
Zvýšená produktivita
Šťastný zaměstnanec je produktivní zaměstnanec. Udržitelné opatření totiž nejen redukují náklady, ale dokáží také přispět ke zvýšené produktivitě zaměstnanců. Udržitelné, zelené a příjemné prostředí přímo zvyšuje morálku, soustředění a pohodlí zaměstnanců, přičemž příznivě ovlivňuje i docházku. Pozitivní vliv na to má správně zvolené osvětlení, rozložení interiéru, zelené prostředí a další. A to za relativně nízké náklady. Šťastní zaměstnanci jsou zkrátka efektivnější a spokojenější. Takové prostředí je navíc atraktivnější i pro potenciální investory.
Jednodušší dodržování nařízení
Neustálé zpřísňování vládních a evropských nařízení v oblasti udržitelnosti může pro značky znamenat výraznou překážku při naplňování strategických cílů. Nařízení zaměřená na prosazování vyšší udržitelnosti jsou totiž stále přísnější a v budoucnu můžeme očekávat jen nárůst v této oblasti. Společnosti, které mají udržitelnost jako součást své dlouhodobé strategie proto mají v této oblasti náskok a budují si také vlastní know-how, které může dále využívat nebo z něj vytvořit produkt nebo službu.
![rodeo-project-management-software-ONe-snuCaqQ-unsplash](https://green-brands.cz/2020/wp-content/uploads/2023/04/rodeo-project-management-software-ONe-snuCaqQ-unsplash-600x600.jpg)
Využití a recyklace odpadu
Společnosti, které zapracují udržitelnost do své byznys strategie téměř automaticky zachází i šetrněji s odpadem. Nejjednodušší metodou je implementovat do svého fungování recyklaci a opětovné využití odpadů. V takovém případě vznikají i zajímavé možnosti jak využít buď vlastní nebo druhotné zdroje odpadů a přeměnit je na hodnotné výrobní zdroje. Když se k tomu připojí i správná edukace zaměstnanců v oblasti recyklace, výsledkem je velmi zdravý životní cyklus výrobků, který je základem cirkulární ekonomiky.
Lepší akvizice zákazníků
Podle průzkumu společnosti Statista až 92 % online nakupujících v Německu si na výrobcích všímá pečetě environmentální kvality a až 59 % z nich se podle toho také při nákupu rozhoduje. Tuto výhodu přináší i ocenění GREEN BRAND, které mohou po auditu a rozhodnutí odborné poroty získat i značky na slovenském trhu. Oceněné značky pak mohou na svých výrobcích používat zelenou pečeť a využít ji jako komunikační výhodu na různých platformách a v médiích.
Pokud se chcete dozvědět více o tom, jak může vaše značka z ocenění GREEN BRAND těžit a co je třeba udělat pro podání žádosti o nominaci, neváhejte nás kontaktovat na czech@green-brands.org.